Alzheimer Liga Vlaanderen, Ads & Data Brand Studio en mortierbrigade leggen een knoop
Naar aanleiding van Wereld Alzheimer Dag op 21 september lanceren Alzheimer Liga Vlaanderen, mortierbrigade en Ads & Data Brand Studio een krachtige crossmediale campagne. Deze campagne is bedoeld om zowel mensen met dementie als hun mantelzorgers de aandacht en erkenning te geven die ze elke dag verdienen. De campagne maakt deel uit van ons jaarlijkse initiatief, De Jaarlijkse Reminder, dat als doel heeft het bewustzijn rond dementie te versterken.
Een knoop als symbool van herinnering
We roepen heel Vlaanderen op om een knoop te leggen in een zakdoek, sjaal, veter, oortjes, of waar dan ook als teken van solidariteit met mensen die leven met alzheimer en dementie. In onze lanceringvideo, waarin Dieter Coppens, ambassadeur van De Jaarlijkse Reminder, een centrale rol speelt, wordt iedereen uitgenodigd om mee te doen en zo een duidelijk signaal te geven: "Wij vergeten mensen met dementie niet."
Een breed bereik dankzij sterke mediapartners
Om deze boodschap tot in alle hoeken van Vlaanderen te brengen, werken we samen met Ads & Data, die diverse mediakanalen inzet. Een bijzonder initiatief is de unieke tête-bêche van drie pagina’s die op 21 september in Billie verschijnt, het weekendmagazine van Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg.
Daarnaast krijgt Play4 een speciaal tintje: op Wereld Alzheimer Dag zal hun logo voor het eerst een knoop bevatten als symbool van onze campagne. Dit aangepaste logo zal de hele dag in de rechterbovenhoek van het scherm te zien zijn. Van 16 tot en met 21 september loopt er ook een bumpercampagne op Play4 om De Jaarlijkse Reminder extra in de kijker te zetten.
Online betrokkenheid en impact
Om ook online een groot publiek te bereiken, hebben we een video met Jelle De Beule, bedenker van ‘Nonkels’, die verspreid zal worden via de BVOD-kanalen van Ads & Data. Zo blijft onze boodschap overal zichtbaar en zorgen we ervoor dat mensen met dementie en hun mantelzorgers niet vergeten worden.
Samen leggen we die knoop. Samen herinneren we.